torsdag 18 april 2013

flow


När jag senast var på handledning pratade jag med mattias om mina teckningar och vi båda märkte att jag kommit in på ett nytt tema. Under tiden jag tecknat har jag kommit in i ett flyt, då mina händer bara skapar och jag inte tänker. Det känns lite som ett tillstånd då man har brist på koncentration.

Innan hade jag avslutat teckningar då jag blivit avbruten från mitt "flow". Därav teckningarna som inte fyller hela pappret. Jag kände att pappret begränsar mig och därmed har jag bytt material. Jag har försökt hitta ett material som ger bäst flyt och papper är strävare än plast. nu har jag känt mig fram på olika material och det som gett mig bäst flyt med minst friktion är en plast/vax duk, jag har några meter jag ska fylla nu de närmsta dagarna och nu handlar min undersökning mer om vart jag bäst kommer in i flyt/flow/trans/brist på koncentration. Hittills har jag upptäckt att jag inte kan äta något samtidigt, eller tugga på något. Tystnad kvittar faktiskt, när jag tecknade utomhus störde inte vinden mig eller ljud från bilar och fåglar. Brus stör inte men när någon pratar tappar jag det lite...

Just nu sitter jag på bussen och kommer lägga upp bilder på det jag gjort hittills lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar